Wednesday 13 March 2019

HARI EKSA DAN HARI KELUARGA HOSPITAL TAPAH 2019



Tarikh: 02 MAC 2019 (Sabtu)
Hospital Tapah telah menganjurkan Program Hari EKSA dan Hari Keluarga 2019 Hospital Tapah dan merupakan salah satu aktiviti bagi mengeratkan silaturrahim dan hubungan diantara anggota kesihatan, keluarga serta pesakit. Penganjuran ini disertai dari semua unit yang ada di Hospital Tapah. Program ini bertujuan untuk merapatkan lagi hubungan sesama anggota kesihatan serta merehatkan minda ahli keluarga dengan aktiviti-aktiviti berbentuk santai.

Objektif program:

1.1  Memberikan ruang kepada anggota kesihatan untuk melakukan aktiviti bersama keluarga mereka dalam pengisian masa yang terluang.

1.2  Sebagai ruang untuk saling kenal-mengenali dan mengeratkan hubungan silaturahim di kalangan ahli keluarga.

1.3  Menyemarakkan semangat kerjasama, hormat-menghormati dan menanam nilai-nilai murni melalui aktiviti-aktiviti yang dijalankan.

1.4 Mewujudkan persefahaman dan semangat kerja berpasukan di kalangan anggota kesihatan serta sekaligus dapat memantapkan lagi institusi kesihatan yang sedia ada.


Tentatif program:

02 MAC 2019 (Sabtu)

7.00 - 7.30 pg -          Pendaftaran ahli dan acara sukan

7.30 - 8.00 pg -          Aktiviti Senamrobik di padang 

8.00 pagi        -           Ucapan Perasmian dari Pengarah Hospital Dr. Anim Binti Ali
                                   Acara mewarna bermula (usia 7-9 tahun)

8.30 pagi        -           Acara Sukaneka bermula
                                   -Lambungan Kasih
                                   -Timbang Bola Takraw
                                   -Gusti Lengan 
                                   -Isi air dalam botol
                                   -Boling Buah Kelapa
                                   -Bawa bola pingpong

12.30 t/hari    -          Penyampaian hadiah dan cabutan bertuah

1.00 petang   -           Bersurai

ULASAN PROGRAM 

Program dimulai dengan kata-kata aluan dan seterusnya perasmian oleh Pengarah Hospital Tapah, Dr. Anim Binti Ali. Sebelum sebarang aktiviti dimulakan, program dimulai dengan bacaan doa oleh Encik Rosmaini . Program dimulai dengan acara sukaneka pada pagi tersebut.

Sukaneka pada pagi tersebut dibahagikan kepada beberapa kategori dan acara antaranya acara Lambungan Kasih, Timbang Bola Takraw, Gusti Lengan, Isi air dalam botol Boling Buah Kelapa dan acara Bawa Bola Pingpong. Acara  sukaneka berakhir kira-kira jam 12.00 tengahari.

Unit Farmasi & Bekalan menyertai acara jualan gerai EKSA. Acara tersebut berlangsung di kawasan tempat letak kereta Hospital Tapah. Antara jualan yang disediakan adalah Maggi Murtabak, Sparkling Ribena Sprite, Refreshing Sunquick Asam Boi dan Keropok Segera Tok Yam.

Pada pukul 12.00 tengahari, acara penyampaian hadiah dan senarai cabutan bertuah telah diadakan. Pada jam 12.30 tengahari, semua peserta bekerjasama mengemas tempat dan alatan yang telah digunakan. Peserta bersurai setelah selesai kesemua acara pada hari tersebut.

Jutaan terima kasih kepada yang terlibat sepanjang program ini. Sesungguhnya program ini telah berlangsung dengan jayanya.TAHNIAH kepada semua anggota yang terlibat. Semoga berjumpa lagi dalam program sama pada tahun akan datang. Pastinya akan lebih meriah lagi dengan penyertaan yang lebih ramai.

Foto sekitar persiapan Hari EKSA 2019








Foto Hari EKSA 2019

















DISEDIAKAN OLEH
Farra Nadiea Binti Ahmad Termizi

No comments:

Post a Comment